O nás

Kdo jsme?

Isostar je silná prémiová značka uznávaná pro své odborné znalosti v oblasti výživy a patří mezi leadery evropského trhu v této kategorii.

Průkopnická značka

Myšlenka týkající se nápoje Isostar vznikla na konci 60-tých let. Tehdy Dr. Felix Kiefer - vědecký pracovník švýcarského koncernu Wander Ltd. specializujícího se na problémy výživy, provedl kontrolu stavu vědeckých znalostí a vypracoval nápojovou recepturu umožňující rychlou výměnu tekutin u velmi potících se osob. Složení tohoto nápoje spočívalo ve vědeckém zjištění potvrzujícím to, že pokud se do vody přidá malé množství uhlohydrátů a sody, napomáhá to její lepší absorpci organismem. Tento efekt byl považován za velmi důležitý a to z hlediska zachraňování dětí pocházejících z rozvojových zemí, které umírají následkem velkého nedostatku tekutin.

Isostar byl vyroben v souladu s výše uvedenou koncepcí, avšak jeho minerální obsah byl uzpůsoben chemickému složení potu. Rovněž bylo navrženo, aby byl isotonický, neboť více koncentrované nápoje hypertonicky redukují rychlost absorbování vody do střev.

První Isostar se začal prodávat v roce 1977 ve Švýcarsku a to pouze v příchuti fresh, která se zachovala až do dnes. Tím se zrodil první sportovní nápoj vytvořený speciálně tak, aby reagoval na výživové potřeby sportovců.

Isostar je dnes jedním z neopominutelných aktérů na tomto trhu. Značka se snaží neustále přizpůsobovat své produkty výživovým potřebám sportovců a zlepšuje složení svých produktů. Snaží se rovněž optimálně pokrýt potřeby sportovců před, během a po výkonu prostřednictvím rozmanité řady svých výrobků.

Vlastnická struktura

Značka patří francouzské skupině Nutrition & Santé, jež je evropským leaderem dietetické a biologické stravy.

„Vyrábět přírodní a zdravé potravinové produkty a zároveň chutné a prospěšné, obsahující to nejlepší z přírody“ Takový je přístup skupiny Nutrition & Santé, která chce propojit oblast výživy  a zdraví..

Skupina je evropský leader na dietetickém thu a trhu s bio potravinami, má zastoupení ve všech distribučních kanálech a zaměřuje se na následující segmenty:

Každodenní životospráva, zeštíhlující životospráva, výživa pro sportovce, bezlepková strava, bio potraviny a potraviny rostlinného původu.

V roce 2009 sej aponská skupina Otsuka Pharmaceutical, přední japonská farmaceutická firma stala jediným partnerem Nutrition & Santé. Otsuka Pharmaceutical sídlí v Tokushima na jiho-západě Japonska a je farmaceutickým leaderem v Asii a ve Spojených státech dieteticko-potravinovém trhu.

tovarna1

Mezinárodní značka

Nutrition & Santé je francouzská skupina mezinárodních rozměrů s ročním obratem kolem 350 M Euro a 1100 zaměstnanců. Mimo Francii vlastní 3 další pobočky v Itálii, ve Španělsku a v Beneluxu a 6 výrobních závodů.

Značka Isostar je aktivní ve vice jak 40 zemích světa.

Výroba

Největší a nejdůležitější část produkce značky Isostar se stále vyrábí ve Švýcarsku v původní firmě Wander, dále pak také ve Francii, Itálii, Beneluxu, Německu a Španělsku.

Všechny výrobní závody splňují ty nejpřísnější evropské a švýcarské normy pro výrobu potravin, potravinových doplňků a potravin pro zvláštní výživu.

Značka již od svého prvopočátku lpí na kvalitu a čistotu surovin, veškeré vyrobené zboží se podrobuje laboratorním testům v karanténě, díky čemuž jako jedna z mála značek plní a garantuje nařízení mezinárodní antidopingové agentury WADA-AMA.

tovarna2

Vědecký výzkum a sociální odpovědnost

Značka Isostar aktivně podporuje vědecké bádání na poli sportu. Již 40 let se spoléhá na odborníky z různých oborů, kteří přispívají svými vědomostmi a odbornými  znalostmi k vývoji špičkových produktů a tvoří tzv. Panel odborníků

Proto odborníci na výživu, trenéři, špičkoví sportovci a sportovní lékaři se pravidelně vídají a konzultují problem, se kterými se setkávají sportovci, aby řešili jejich potřeby v oblasti poradenství a speciální výživy. Také sportovci jsou žádáni o spolupráci na vývoji nových produktů, které vytvářejí vývojoví pracovníci značky a pomáhají při testech v rámci optimalizace.

Účinky Isostaru byly pravidelně během čtyřicetileté existence testovány ve známých výzkumných institutech různých zemí. Jeden z prvních komplexních výzkumů Isostaru se uskutečnil ve Francii. Byl proveden na fakultě Strassbourgské university těšící se značnému mezinárodnímu uznání a zabývající se výzkumem životního prostředí. Isostar byl porovnáván s obyčejnou vodou, jakož i jinými nápoji a to z hlediska efektivity rehydratačního procesu. Výsledky výzkumu ukázaly, že Isostar značně rychleji než voda, jakož i hypotonické a hypertonické nápoje obnovuje hladinu krevní plazmy.

Ve výzkumech bylo pokračováno ve Středisku pro výzkum výživy v Maastrichtu (Holandsko). Nejvýznamnější výsledky pak přinesly testy, které byly provedeny ve spolupráci s Fakultou fyziologie životního prostředí v Aberdeenu (Skotsko). Bylo zjištěno, že rychlost absorpce Isostaru do organismu ve střevech je značně vyšší než u vody a hypertonických nápojů. Kromě toho jsou elektrolyty z Isostaru adaptovány lidským organismem v souladu s jeho potřebami vyplývajícími z úbytku elektrolytů následkem pocení.

Další klinická studie proběhla na prestižním francouzském institutu IRMS, která prokázala zvýšení fyzického výkonu při používání nápoje Isostar Hydrate & Perform oproti placebu (vodě) o 19%.

page-9-graf

Účinky Isostaru jsou taktéž prověřovány v reálných i extrémních sportovních podmínkách. Příkladem byl nejtěžší evropský ultra marathon – Isostar Desert Marathon – 110 km běhu pouští v nejsušší a nejteplejší části Evropy.

page-9-logo-maraton

Závazek clean engagement

Isostar® přijal závazek „Clean engagement“, který vyzývá k sociální a ekologické odpovědnosti.

S tím souvisí i boj za čistý sport proti dopingu. Isostar® jako první začal garantovat čistotu svých receptur v souladu se Světovou antidopingovou organizací WADA – AMA. Díky tomu jsou všechny výrobky pravidelně kontrolovány a testovány. Produkty Isostar® se vyrábějí bez umělých barviv a aromat a bez konzervantů.

lsostar® se podílí v boji proti dopingu i spolu s Mezinárodní hokejovou federací IIHF a Světovou antidopingovou organizací WADA – AMA v rámci Mistrovství světa v hokeji na kampani se zeleným pukem s mottem „Doping is offside“. Tato kampaň je podporována širokou škálou známých světových hokejistů.

page-9-clean